한국영어학회
2014 겨울학술대회 프로그램
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일시: 2014년 12월 6일 (토)
장소: 성균관대학교 퇴계인문관 406 e+첨단강의실
시 간 |
순 서 |
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9:30-9:50 |
등 록 |
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9:50-10:00 |
개회식: 김진형(한기대) 사회: 오영일(서울과기대) |
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10:00–11:00 |
초청 특강-1 (406 e+첨단강의실) 이성하(한국외대) Grammaticalization Theory: Research Trends and Outstanding Issues |
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11:00-12:15 |
논문발표 I |
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(통사형태)1-1(406) 사회: 김효영(국민대) |
(응용영어학)1-2 (408) 사회: 송경숙(동의대) |
(음성음운형태)1-3 (TESOL Room-1) 사회: 지인영(한체대) |
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1. 예선희(중앙대) On the discourse strategy of smile markers in Korean and English <!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
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4. Michał B. Paradowski (Univ. of Warsaw) Moving beyond the corpus in language and culture courses <!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
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7. Ken-ichi Kadooka (Ryukoku University) An Acoustic analysis of an English joke <!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
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2. 황주현(한양대) There is another way to agree: Evidence from negative concord <!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
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5. Lynrose Jane D. GENON (Mindanao State University - Iligan Institute of Technology) Dissecting the discourse anatomy of Philippine TV advertisement |
8. Ding Wanling (Nanjing Foreign Language School) The transferring effect of Chinese dialects on English phonetics <!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
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3. 정원일(동국대) 박명관(동국대) Conflict resolution in sentence processing by Korean L2 learners of English: An ERP study |
6. Nguyen QUYEN(고려대) Article choice in L2 English by Vietnamese speakers <!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
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9. Ekhlas Mohsin (Newcastle Univ.) Word-formation processes: How frequent are they over time? <!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
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12:15-13:30 |
한국영어학회 총회 (406 e+첨단강의실) 및 점심식사 (교수회관 내 교수식당) |
15:25-16:15 |
논문 발표 III |
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(영어교육)3-1 (406) 사회: 유경애(중앙대) |
(응용영어학)3-2 (408) 사회: 채서영(서강대) |
(Corpus)3-3 (TESOL Room-1) 사회: 김선웅(광운대) |
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19. 최정은(서울대) A comparative discourse analysis of English and Korean editorials <!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
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21. 김은영 (University of Toronto) Learning English and North Korean migrants in South Korea: A social approach to language test |
23. 황보영식(성결대) 영국영어에서 /w/와 /j/의 비대칭성 <!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->
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20. 이지연(이화여대)Useful teacher feedback: Getting useable student Feedback in L2 business writing |
22. 백경숙(한양여대)'They make me feel guilty': 한국 대학생들의 성적 관련 영문 전자편지에 대한 화용적 효과 분석 |
24. 이문우(한양대) Syntactic and semantic differences of “Hope, Want, Wish” based upon corpus evidence |
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